Family Day GETUAS

Salam rakan-rakan semua…

Pada 14 Jun 2008 iaitu pada hari Sabtu telah diadakan perjumpaan dan Hari Keluarga GETUAS ( Gerek Tua Alor Star ) di perkarangan Stadium Darul Aman dan di Bukit Wang. Ibarat menyelam sambil minum air…diadakan jua kayuhan mengelilingi bandaraya Alor Star untuk melepaskan gian berkayuh pada hujung minggu..Hampir 30 buah gerek tua telah memeriahkan suasana di pagi hari dan liputan oleh akhbar Utusan Melayu diadakan pada pukul 10.30 pagi.Kelab GETUAS ini dianggotai oleh seramai 42 orang ahli yang terdiri daripada lapisan umur dan bangsa.Turut serta pada hari tersebut ialah beberapa orang ahli Kelab Pemilik Basikal Klasik Pulau Pinang.Sekian,terima kasih…

Daulat Tuanku…

Love Bike not luv bites..

Kayuhan orang lama dan orang baru

Berkumpul ramai-ramai di Pekan Rabu untuk sarapan

Rapatkan saf anda….

Mai secewen!

View dari atas langit..hahaha

Mr. Wong from Penang

Jualan spare parts dan pameran

Semuanya British’s Brand

I believe i can fly….

Rudge Sports keren…

Belalang tempur…

Hercules Kura-Kura ( Koora )

Gerek kanak-kanak Rambler

Geran gerek tua dahulu kala…

Wow! Binatang apa yang makcik tunggang….( Ali Baba Bujang Lapok )

Daaa….kami pulang mama…

Tahniah kepada semua “gerekers” dan semoga kita semua mencintai hobi ini dengan seikhlasnya..

Ikhlas tapi jauh…Chegu Hopper (GSP)

20 responses to this post.

  1. Salam, chegu hopper.

    Nampaknya sangat meriah majlis anjuran GETUAS, SYABAS.
    Kalau AS tu tempat saya pasti saya tak akan lepaskan peluang.
    Lagi pun hari yang sama saya ada urusan penting bersama anak sulung saya di K.Lumpur.

    WBGpun saya ucapan tahniah kerna GETUAS berjaya menganjurkan acara yang tersilam penuh nostalgia bersama media perdana.

    Jumpa lagi

    Reply

  2. sama2 Cgu Ijass..semoga nanti kita dapat berkayuh bersama tour satu Malaya…Mau ka?hehehe…tercabut kepala lutut..
    tq

    Reply

  3. Assalamualaikum…..

    Wahh…. keren keren sekali gerek teman-teman di malaysia. Dua jempol dech ! Buat chekgu saya tunggu foto2 koleksi gereknya.
    Salam u semua teman2 di malaysia

    Reply

  4. Posted by ikhwan on June 16, 2008 at 3:42 am

    Thank you…Chegu…kerana bersusah payah membuat liputan dan komentar mengenai event GETUAS. Walaupun jauh aku dapat rasakan kemeriahannya🙂🙂🙂

    Peace!

    Reply

  5. Chegu…. syok le dapat kayuh-kayuh lepas gian. Bila pulak ramai-ramai nak kayuh keliling taiping bandar warisan. dah lama tak kayuh ni…. gerek e-tua spesiall hamba punya pun tersadai lama kat galeri usang…. cuma ptg2 mujul ada hero ambo 10 tahun dok kayuh gerek e-tua hercules ronda satu taman. Syok katanya sebab laju. glamer le dia. ambo cuma bawa anak kecil naik gerek chooper je… rondaa-ronda. Mai le kayuh kt tmn kaya… he..he… tapi tak glamaer le.

    Reply

  6. kepada kaki kaki vespa klasik dan honda klasik Taiping jangan lupa beli skuterama edisi JUN. ada foto-foto gambar orang Taiping pada Karnival Motosikal Taiping 2008. Tahniah pada Ali Motor kerana berjaya anjurkan dengan cemerlang. Jangan marah cheggu hopper… tumpang blog kejap, untuk promo utk geng vespa. nanti ambo belanja tosai kat A Rahman.

    Reply

  7. Salam rakan2….

    To Mas Yudi…
    terima kaseh diatas pujian itu,semoga pujian itu dapat membakar semangat semua pencinta gerek tua ya…koleksi ku amat jauh sekali ketinggalan jika dibandingkan dengan di atas…ibarat pipit sama helang..jauh lebih kerdil aku bro…
    tq

    To e-Tua 1…
    TQ..Buat pengetahuan Bro…blog ni kepunyaan Sanim Sunbeam tu…ambo nie tukang karut ja…tak kisah lah boleh ja tumpang janji minat yang sama,kumpol besi…
    Anak kayuh basikal, pak dayung ja tau…hahahaha…tapi Vespa demo cantik..boleh ja kayuh gerek ambo pi tmn kaya…tarak hal…bukan jauh mana…tq

    To Ikhwan…
    Tq kerna appreciate kije aku…aku buat untuk kwn2 gak n minat sama…yang pnting kter smer hepi..n yg lg penting aku dapat kwn mcm kamu org semua..TQ

    Reply

  8. Mcm mana program merdeka 31 Ogos ni. Klau jadik aku dah bisik-bisik kat isteri nak turut sama bawa gerek skali. Tpi dgn syarat tukar kreta dgn NGV, nak jimat minyak. Mslahnya gerek tak muat dlm bonet pulak,

    Nak tanya ttng carry gerek belakang kreta mana nak dapat. Hari tu ternmpak kreta mini bawak gerek mcm tu kat Tol Bkt Jelutong, Shah Alam, tpi tak dpt nak kejar laju sgt depa pecut.

    Tahun depan aku cdngkan kita pegi Indo, jumpa onthelis kat sana yang hebat……amacam bawa skali anak bini supaya tak timbul gosipan.

    Reply

  9. Posted by El-Yas Ali Yasak on June 17, 2008 at 2:00 am

    Salam Chegu, Sanim & kekawan sumer…

    Geng Taiping tak kayuh beskal lagi ker..? buat la, boleh kayuh gi Zoo & makan keutiow…
    En Ijass, carry gerek belakang kereta kat ipoh ada jual…
    geng mountain bike byk pakai kat area sini.

    Reply

  10. Salam El-Yas Ali Yasak,

    Trima kasih atas info itu, lagi bagus klau tahu nama kedainya.

    Jumpa lagi.

    Reply

  11. Salam…

    Maaf ya jika memberi sedikit info,setahu saya jika carier di blakang kereta kita tu ada yang bgtau kena mohon permit, btul ka? Kalu carrier di atas bumbung kereta ok,tak payah permit..
    masalahnya,jika letak di atas,cuma gerek ber rim 26 inci aja lepas…Mahal ka carrier tu Elyas? aku ingat nak letak gak..senang sket nk bwk Hopper aku ke mana saja..Kalu grasshopper senang,terbang jer..hehehe

    Cikgu Ijass,
    Saranan untuk ke Indon mmg best,tapi ongkos nya kena tebal kot…MMg ada cita2 nk ke sana..moga termakbol impian ke sana..TQ

    Reply

  12. Posted by laexs on June 17, 2008 at 12:07 pm

    Salam,
    chegu hairi memang best lah, dia tu sangat concern dengan perkembangan gerek di malaysia, mudah2an akan tumbuh minat kawan-kawan dimalaysia pada gerek tua . Harga minyak sudah mahal..Jom lah naik basikal…Badan sihat, ekonomi hemat dan bumi selamat.

    Kepada sanim, Ikhwan, chegu n abang Ijas ..kami nanti kedatangannya ke sini..bila kita nak kayuh sama2 dengan ahli-ahli KOBA.

    To : Abang Ijas, maaf ya tempoh ari sy tak dapat menemui karena harus kesurabaya.

    Reply

  13. Salam Semua (Chegu Hooper & Sdr Alex),

    Doakan Allah SWT panjangkan umur, murahkan rezeki mesti boleh punyer. Yng paling penting buat Pelan Tindakan lebih dulu. Saya pelan nak pegi Nov/Dis, seronok dpt jumpa mereka samping berbelanja sikit.

    Saya sendiri tak pasti, kena permit atau tidak- kalau ada info lain lagi best. Saya mmg nak sangat supya senang nak bawak buah hati ziarahi kaum kerabatnya.

    Sdr Alex, kita yang rancang. Lain kali kita boleh jumpa lagi. Wbgmanpun tanpa dirancang dpt jumpa Sdr Ricky (PSB). Puterinya dan isterinya moga sihat selalu, murah rezki dan selamat dunia-akhirat.

    Terima kasih

    Reply

  14. Posted by laexs on June 18, 2008 at 5:10 am

    Salam,
    Chegu hooper, ikhwan, sanim, abang Ijas pada bulan July n Ogos ni di Indonesia banyak sekali event2 besar basikal, akan sangat senang bila rekan2 di malysia bisa hadir untuk meramaikannya.

    And pada acara tsb merupakan saat yang tepat untuk kamu semua bila nak cari part.

    Semoga basikal tua malaysia kembali berjaya

    Reply

  15. Salam rakan2 ku..

    To Alex,
    Aku sudah tgk foto bb kamu,sungguh montel n cute mcm kamu ya…TQ atas semangat yang diberikan, aku cuma buat apa yang mampu dan yang lebih penting mahu suburkan hobi ini agar menjadi satu budaya di tanah air ku..tabik kepada seluruh ontelis Indonesia yang begitu fanatik menyanyangi sepeda/gerek masing2.Ikut hati,memang aku mahu ke sana, tp kerja beb…Guru Besar tak bagi cuti..ada rezki kami semua ke sana.TQ atas pelawaan kamu mas..

    To Cgu Ijass,
    Kalu saya dapat info harga n kedai mana boleh pasang carrier tu, saya akan bgtau na,jgn risau,saya pon nak pasang.hehehehe..TQ

    Berkat selamat…

    Reply

  16. Posted by budak_baru_belajar on June 19, 2008 at 10:21 am

    Kalau lah aku boleh turut serta. tapi bolehker naik basikal mountain bike. nanti kata apa pulak. malulah. kena cari sebijik jugak ni.

    Reply

  17. Posted by ali on June 23, 2008 at 2:42 am

    Assalamualaikum…saya ada berbual dgan rakan2 basikal antara carrier atas dan belakang kereta. utk basikal tua, mgkin sukar utk guna carrier atas sbb berat dan mungkin kena adjust sikit carrier trsebut. Kalau guna carrier belakang pula, lagi bahaya, kalau kereta, lori atau treler mai ‘cium belakang’ nangis kita.kereta nak repair byk spare part, gerek kita….rakan-rakan kat taiping blh hubungi saya 0195185501, teringin nak tengok koleksi rakan-rakan, nak ambil semangat.tahniah kat chegu hopper dan sanim atas laman ini, dah lama cari baru jumpa, kontek saya kalau ada brg yg baguss… tq.

    Reply

  18. Salam…

    TQ atas info yg diberi, tapi jika kita bwk gerek sports 26″ rasa lepas lg kan kalu letak kat atas…penah cuba tapi memang truk gak bdn..berat..kalu MTB confirm boleh letak dah..
    Memang ada barang yang bagus,…hehehehe..
    TQ

    Reply

  19. Posted by asry14 on July 8, 2008 at 1:14 am

    knapa gmbar saya x da pown…
    xpa la jnji kayuh……

    Reply

  20. Naper X buat eksepedisi antara negeri ke negeri?
    Kalau boleh lebih hebat dari La Tour De Langkawi.
    Eloknya musim cuti sekolah atau musim buah-buahan
    tempatan seperti musim durian, manggis, rambutan
    dan lain-lain. Sambil berjual sambil beramal antara negeri-
    negeri yang terdapat di Malaysia termasuk negara jiran Thailand,
    Singapura dan Indonesia.

    T/kasih

    Reply

Leave a Reply

