Gerektua Geng Jebat Melaka

Salam sejahtera…

Kami geng-geng Melaka juga mempunyai keahlian yang ramai dalam memurnikan hobi bebasikal tua ini.Minta disiarkan gambar-gambarnya agar mendapat lagi ramai kenalan di seluruh negara.Terima Kasih.

Geng-geng Jebat bersaudara

Dari Melaka ke Negeri Pahang,singgah di Johor beli berangan…

Merelip nya basikal kalian semua…

Berdua dengan mu,pasti lebih baik….

Syabas, geng gerek tua dari Bumi Melaka….

Terima Kasih..

41 responses to this post.

  1. Posted by toya_mat_amin on July 1, 2008 at 3:39 pm

    Salam…

    Tahniah jebat bersaudara…mai lah Penang kawan dengan kami geng2 Penangkia…

    Reply

  2. Posted by budak_baru_belajar on July 2, 2008 at 1:18 am

    Memang dasyat lah tuan-tuan semua. Tahniah. macam ni saya yang baru nak ceburi hobi ni pasti x mampu nak memiliki koleksi yang terbaik seperti ini.

    Reply

  3. Posted by ali on July 2, 2008 at 3:04 am

    hebat orang melaka, sesuai dengan Melaka Bandar Warisan, masih byk ‘warisan’ kat sana, pas2 la kat kami sama. bagi no. contact kalau-kalau tersesat ke Melaka ,ada gak rakan nak berborak.terima kasih

    Reply

  4. Posted by syid on July 2, 2008 at 3:40 am

    Slm utk geng2 melaka…..

    Waduuuuuuhhhhhhhh……hebat hebat gerek dari melaka nih.Moga dapat mengeratkan lagi silaturahim antara pencinta-pencinta gerek dari seluruh Malaysia dan Indonesia.

    Reply

  5. Posted by ikhwan on July 2, 2008 at 3:56 am

    Salam perkenalan dari saya Ikhwan khas buat geng-geng basikal di negeri Hang Tuah.

    Hope dapat tengok lebih banyak lagi koleksi-koleksi basikal dari Melaka di masa akan datang. Terima kasih kepada pengirim email/photo dan teruskan usaha anda untuk memertabatkan “warisan” ini untuk generasi akan datang. ramai yang dah lupa macam mana bunyi loceng basikal…ting…ting…ting!πŸ™‚πŸ™‚πŸ™‚

    Peace to all!

    Reply

  6. Posted by laexs on July 2, 2008 at 5:41 am

    Tahniah, nampaknya geng-geng basikal tua sudah mulai menampakan diri..

    Betul kata kamu bro ikhwan, orang sekarang sudah lupa sama bunyi lonceng basikal mungin sudah kalah sama bisingnya kendaaraan. Aku saja pernah sengaja langgar orang gara2 dia tidak dengar lonceng basikal aku…aku kata saja ” salah sendiri tidak menepi kan sudaah aku bunyikan lonceng” anehnya dorang yang minta maaf ke aku..he…he

    Salam untuk gerektua geng malaka dari Ahli KOBA Jakarta.

    Reply

  7. Posted by cheguahmad on July 2, 2008 at 6:58 am

    Assalamualaikum,
    Tahniah kepada geng Melaka yang mempunyai gerek-gerek yang molek-molek belaka. Semakin meriah la suasana basikal klasik di Malaysia. Keep the spirits up.

    Reply

  8. salam utk semua,trima kaseh utk chegu hopper yg byk membantu kami di mlk,ni sebahagian saje utk santapan mata,ade byk lg utk masa akan dtg,kami siarkan gerek tua dari mlk.utk gerek tu dr utara jom mai kt mlk,kita blh kayuh satu mlk,ape mcm jd?
    ahli koba jarkata,salam perkenalan utk kamu di sana,
    jika sahabat,jika ada cerita baik blh email kt sy di,jebatmlk@yahoo.com&0176397119
    wasalam,

    Reply

  9. Posted by Bakri_POL on July 2, 2008 at 11:58 am

    Cantik cantik sekali sepedanya, memang sepeda tua kalau dipelihara dengan baik terlihat anggun dan tidak pernah membosankan. salam dari Lampung Indonesia

    Reply

  10. Salam Jebatmlk,

    Saya tunggu orang ajak aje, kalau kena dengan masa dan badan sihat Insya Allah kayuh satu malaya pun jadi.
    Sambil nyanyi lagu ini :

    Jumpa lagi.

    Reply

  11. Posted by SULAIMAN RAZALI on July 2, 2008 at 5:33 pm

    Assalamu’alaikum buat gerek tua di Bandar Melaca. Saya Sulaiman dari MESAC (Medan Sepeda Antiq Club) mengucapkan Tahniah buat gerek tua Melaca semoga peminat basikal antiq semakin ramai s’haja di Melaca. Tq.

    Reply

  12. Salam Pak Sulaiman,

    Bila boleh kami gerekers Malaysia dapat berkayuh sepeda antiq di Medan?
    Sebelum ini dikhabarkan sudah dua kali MESAC telah berkayuh di Penang kan?
    Sukses selalu MESAC..

    Reply

  13. Posted by ikhwan on July 4, 2008 at 12:17 am

    Insyaallah hujung minggu nie saya turun Melaka…mungkin ke area Batu Berendam…ada bawa sedikit ole-ole dari Utara untuk dikongsi bersama khas buat geng-geng MelakaπŸ™‚πŸ™‚πŸ™‚

    Peace!

    Reply

  14. salam bt ikhwan,btl ke nak dtg mlk hujung mggu ni,jgn tak jd dtg udah le,sy sedia menanti kedtgan kwn2 dr utara,jgn lupa ole-ole tu ye.

    Reply

  15. Posted by budak_baru_belajar on July 4, 2008 at 8:39 am

    waaaaa. nak ikut. nak ikut. nanti saya g juga naik basikal rolexs saya tu….. boleh.

    Reply

  16. Posted by ikhwan on July 4, 2008 at 8:56 am

    Bro…(Budak Baru Belajar),

    Maap bro…Rolex x buleh at lease Seven Up baru boleh joinπŸ™‚πŸ™‚πŸ™‚ BTW ko tanya abg Jebat…kasi ke tak, ko nak join kitaorang?

    TQ…Peace!

    Reply

  17. Aku naik gerek 007 J bond baru korang tau…aku sudah jumpa gerek tu…hehehehe….dasat….rare abis..
    Silap2 boleh jadi hero J bond….tak main lah naik keta sports…bawak marka pon naek gerek 007 J Bond ja..hahaha

    Reply

  18. salam,maaf bro,rolex?klu rolex kita kt mlk g jual kt besi buruk je,kekdg aku merasa gumbira kerana dlm waktu trdekat aku da dpt ramai kwn2 yg sehobi dgn aku,hahaha.trima kaseh daun keladi bt bro chegu hopper & bro ikhwan.

    Reply

  19. Posted by budak_baru_belajar on July 5, 2008 at 3:32 pm

    alamak, macam ni saya tak der peluang nak kayuh lagilah, Takper nanti saya cuba cari basikal2 tua kat kampung2 mudahan cepat ketemu. Tukar kaler warna warni baru ceria sikit. Please siapa yang nak jual basikal tua murah2 bagi tau saya……Saya_budak_baru belajar.

    Reply

  20. Salam…

    Saya mendapat info yang terbaru daripada Pengerusi Persatuan Basikal Klasik Changkat Jering.Pada Hari Ahad bersamaan 13 Julai 2008 akan diadakan program sehari bersama akhbar tabloid tempatan bertempat di Kedai Deris,Changkat Jering.Gerekers dijemput hadir untuk memeriahkan keadaan.Khabarnya minuman dan makanan disediakan percuma.
    Sila beri respon jika berlaku kesilapan infomasi,Sekian terima kasih.

    Reply

  21. Meh lah yeop kita ke kedai Deris pekena kopi radix secewen…Tahniah …

    Reply

  22. Posted by cheguahmad on July 8, 2008 at 3:47 am

    Assalamualaikum,
    Kedai Deris tu kat mana? The exact location please.
    Thanks

    Reply

  23. salam,insyallah di murahkan rezeki kami sampai,bt chegu hopper,brg yg hr tu sy da dpt,tq bro,sy pun x th kedai deris tu kt mn?klu tanya cendol jam besar mlk sy th le.

    Reply

  24. Posted by laexs on July 8, 2008 at 5:08 am

    Salam,

    Pada 2-3 ogost 2008 bersamaan dengan ulang tahun geng SOC ( Semarang Onthel Community ) akan diadakan event besar basikal tua, Bila rakan-rakan dari malaysia nak datang kami dengan senang hati dan tangan terbuka menyambut kedatangan kawan2.

    Pada event ni biasanya banyak bazaar part2 basikal tua yang rare2..bakal puas hati…

    Chegu hopper, sanim, Ikhwan, abang Ijass, budak_baru, Ali, jbtmlk..jom lah….

    Reply

  25. Posted by chegu hopper on July 8, 2008 at 7:09 am

    Salam….

    Diperjelaskan secara terperinci hala tuju ke Kedai Deris..

    Pertama, jika anda melalui lebuh raya,ambil jalan keluar ke Changkat Jering/Bruas.Sesudah bayar tol nya, belok sahaja ke kiri.Terus sahaja sehingga anda berjumpa lampu isyarat di simpang empat.Jika ke kanan anda akan ke Kuala kangsar,jika ke kiri anda akan ke Simpang dan Taiping.
    Anda ambil jalan terus sahaja.Lebih kurang 1 kilometer di depan,Kedai Deris akan berada di kiri anda.Di hadapannya ada mini market Suburthan.
    Sekian terima kasih,semoga meriah.

    Reply

  26. Posted by chegu hopper on July 8, 2008 at 7:11 am

    To Alex,

    Terima kasih atas pelawaan dan minta maap kerna bisa buat kamu kalut ini hari..Insya ALLAH aku pasti ke sana nanti.TQ

    Reply

  27. Saya kurang bernasib baik, setiap event tidak punya kesempatan untuk serta para pahlawan ontel. Insya Allah Disember jika ekonomi menggalakkan saya akan ke Jakarta dan Bandung sekali lagi.

    Salam ontel kepada semua geng SOC. Sampai jumpa lagi.

    Reply

  28. Saya kurang bernasib baik, setiap event tidak punya kesempatan untuk serta dengan para pahlawan ontel. Insya Allah Disember jika ekonomi menggalakkan saya akan ke Jakarta dan Bandung sekali lagi.

    Salam ontel kepada semua geng SOC. Sampai jumpa lagi.

    Reply

  29. Posted by ikhwan on July 10, 2008 at 2:29 am

    Hi…Alex,
    Maaf August ini aku tidak dapat join event kamu di sana…Lex, Insyaalah akan ke sana pada November nanti bersama isteri dan rombongan keluarga dan akan menginap di Ascott, Jakarta Pusat.

    Hope aku bisa ketemu kamu dan melihat/melawat puteri kamu di sana nanti. Sampaikan salam buat sahabat2 ontel di sana terutamanya Pak Bambang, Hero, Iwan, Fahmi, Pak Andy, Abue, dan lain2…πŸ™‚πŸ™‚πŸ™‚

    Cikgu Ijass,
    Wahhh dah berteman basikal Cikgu tu yeee..πŸ™‚πŸ™‚πŸ™‚ kali nie jangan missed mengontel di Jakarta lagi yeee…

    Jebat,
    Terima kasih sebab belanja aku minum teh kat warung tempoh hari…kirim salam ngan kawan2 ko kat sana…hope boleh join geng Batu Berendam kayuh gie Jam Besar nanti…aku tengah pikir camner nak angkut basikal aku dari KL ke Melaka…heheee..

    Chegu Hopper,
    Ko jangan lupa update kitaorang kat NBT nie yeee…aku xleh nak join aku ada hal minggu nielah…bro. Kalau ada barang2 baik jangan luper yeee…TQVM for your effort bro.

    Budak Baru belajar,
    Aku ada 1 basikal untuk ko…tak payah beli aku bagi free nanti…tapi ko jangan mengada-ngada nak modified basikal tu…aku bagi dengan syarat xboleh modified apa-apa ok…biar camtu…ko modified aku modified ngan ko …ko skaliπŸ™‚πŸ™‚πŸ™‚

    Reply

  30. Orait,jika ada info terkini akan ku uar2kan dalam ini blog.jangan risau.

    Reply

  31. To Ikhwan,

    Ko pinjam lah bank negara nyer kontena bawak gerek ko ke Melaka.kompom muat bawak spare parts sekali ke sana,hehehehehe…Jangan marah aaaaaa…

    Reply

  32. Moh kita pakat kayuh ke Deris Char Koaw Teow esok pagi…
    Chegu Hopper mai le…
    Orang Changkat Jering dok tunggu Chegu.
    ….Saya baru tangkap sebiji lagi Chopper raleigh.

    Reply

  33. Posted by syid on July 14, 2008 at 8:57 am

    Salam untuk semua pencinta gerek….

    “KEMPEN BERBASIKAL NEGERI PULAU PINANG 2008” anjuran bersama Pejabat Perdagangan Dalam Negeri, Hal Ehwal Pengguna Pulau Pinang (KPDNHEP) dan Persatuan Pengguna Pulau Pinang (CAP) dengan kerjasama Jabatan Alam Sekitar, Pulau Pinang dan Persatuan Berbasikal Negeri Pulau Pinang akan diadakan pada 27 Julai 2008 (Ahad) jam 7.00 pagi bertempat di Hadapan Bangunan Tuanku Syed Putra, Lebuh Dawning. Penyertaan percuma. Sila sediakan basikal sendiri. Baru atau lama tak kisah tapi yang lama lagi bagusssssssssssss. Meh kita ramai2 berbasikal kat Pulau Mutiara

    Reply

  34. Meh ler kiter beramai2 memeriahkan suasana jalan raya di Penang.Insya ALLAH murah rezki…sampai lah kot kat sana…TQ atas info Bro.Rasyid….Bwk lipat 2 lah…saya bley kayuh 1…hehhehe…..
    salam……

    Reply

  35. Posted by elyas on July 21, 2008 at 12:31 pm

    27 hb ada member kawen la pulak. kalau tak boleh turun Penang.
    Chegu, basikal lipat tur saya dah naikk…hhahaha

    terima kasih bro Rasyid…ada rezeki nak turun tanjung.

    Reply

  36. salam,rasanya kami dr mlk ni x kesempatan utk hadir bersama,kebetulan pd 27hb kami ade sisi berganbar bersama suara mlk n metro.kami minta maaf ye la,mgkin lum ade rezeki kita nak bertemu lg.tq utk bro rasid yg sudi dtg kt mlk
    berjumpa kwn2 d mlk.kwn2 yg lain teruskan perjuangan anda.
    wasalam.

    Reply

  37. Posted by budak_baru_belajar on July 22, 2008 at 10:14 am

    Bestnya kalau dapat kayuh beskal tua bersama-sama dengan otai-otai pemilik beskal tua. Hari tu saya g tempat perkumpulan besi buruk saya dapat basikal tua tapi tak tahu brand apa. Nampak macam basikal china ajer. saya tak pandai nak tgk basikal. Asal basikal tua pada saya kira ngam. Nanti saya kirim gambar dekat Cikgu Sanim. Tolong masukan dalam blog ni yer sebab nak mintak saranan.TQVM.

    Reply

  38. Posted by along{melaka} on July 24, 2008 at 6:29 am

    aku nk join ko org men bskl tua,tp aku ade bskl rolex je kt uma…..

    Reply

  39. Posted by along{melaka} on July 24, 2008 at 6:31 am

    bro smu,ape bskl paling bgs sekali

    Reply

  40. Posted by along{melaka} on July 24, 2008 at 6:33 am

    jebat mlk bskl new hudson yg hang antr spray dlm proses siap….

    Reply

  41. Basikalnya unik sekali…
    sangat bagus…

    Reply

Leave a Reply

