KEMBARA MAHKOTA JOHOR 2008

Salam Sejahtera

Sempena program lawatan Kembara Mahkota Johor 2008 baru-baru ini, D.Y.A.M Tunku Ibrahim Ismail Ibni Sultan Iskandar Al-Haj telah singgah ke Bandar Labis, Segamat, Johor untuk bertemu rakyat. Berbagai acara telah diatur sempena lawatan D.Y.A.M antaranya acara mengayuh basikal lambat. Untuk itu pihak penganjur telah menyediakan beberapa buah basikal untuk dinaiki oleh orang-orang kenamaan termasuk D.Y.A.M. Antara basikal-basikal tersebut 4 buah basikal adalah milik penulis blog. Berikut dilampirkan gambar-gambar sempena lawatan tersebut.

D.Y.A.M Tunku Ibrahim Ismail Ibni Sultan Iskandar Al-Haj yang berjiwa rakyat sedang mencuba salah sebuah basikal

Dato’ Ahmad Zahid Hamidi, Timbalan Menteri Pelancongan bergaya dengan basikal tua

Beberapa orang kenamaan serta wakil rakyat sedang beraksi dengan basikal tua

Bertuah sungguh basikal ini masuk ke bilik VVIP

Nostalgia Warisan Silam

12 responses to this post.

  1. Hebat-hebat…kami benar-benar salut dengan dukungan Para Tokoh Kerajaan, Pemerintahan dan Pengusaha Malaysia terhadap komunitas basikal di Malaysia. Selamat untuk teman-teman onthelis Malaysia yang berhasil menyebarkan virus-virus onthel dengan efektif ke seantero negeri dan ke semua kalangan.

    Reply

  2. Salam gerekers/onthelis…

    To Cikgu Sanim…

    Kami semua menyokong dan mendukung penuh usaha murni ini.Mari terus sebarkan virus ini dengan lebih meluas lagi.Kami semua di belakang anda sepenuhnya,500%.Bak pepatah orang tua ” sikit-sikit lama-lama jadi bukit”.
    Tahniah kepada Kerajaan Negeri Johor! Kembara Mahkota Johor memang di tunggu-tunggu oleh rakyat jelata.
    Thanx

    Reply

  3. Posted by GODAM on September 24, 2008 at 2:29 am

    kebangkitan speda di asia, bahkan di duni!
    hidup speda tua!
    keep riding guys!

    Reply

  4. Posted by orang pinggiran on September 24, 2008 at 2:45 am

    bisa bikin kongres sepeda tua se ASEAN NIH…. hehehe, salam damai..

    Reply

  5. Posted by ikhwan on September 24, 2008 at 6:05 am

    Bertuah sungguh pemilik basikal tua yang dinaiki D.Y.A.M. Tunku tu…bukan semua orang dapat peluang sebegitu. Sekurang-kurangnya rakyat dan penduduk di Johor tahu yang D.Y.A.M juga punya masa untuk berbasikal bersama-sama rakyatnya. Tahniah KOTR basikal kau bukan setakat buat cantik jer tetapi telah digunakan untuk memeriahkan acara tersebut.

    Tahniah…nanti aku belanja kat kedai mamak depan simpang umah aku. : )

    PEACE!

    Reply

  6. Posted by laexs on September 24, 2008 at 10:09 am

    To Ikhwan :

    Betul tu..Aku tahu yang punya basikal ni semasa mahu di pinjam basikalnya tak tidur…rajin gosok sampai pagi buat cantik basikalnya..he..he peace bro…tahniah.

    Reply

  7. Kami kira silahturahmi onthelis ASEAN bisa dimulai dengan Indonesia dan Malaysia. Ada event besar di Jakarta dan Jogjakarta pada bulan November mendatang, apakah mungkin ada delegasi onthelis (gerekers) Malaysia yang bisa hadir?

    Reply

  8. Salam…

    To Pak Sahid & Onthelis,

    Insya 4JJ1, jika ada rezki dan tiada halangan yang besar, saya dan Pak Ikhwan akan ke sana pada bulan November nanti.Saya akan ke sana bersama keluarga dan jika ada ruang waktu yang mengizinkan boleh kita bertemu dan bersembang mengenai sepeda/gerek . Di harap dengan kehadiran kami sekalian, dapat merapatkan lagi tali persaudaraan dan silaturrahim di antara dua negara yang kaya dengan adat,khazanah dan sejarah yang tersendiri.

    To Sanim,

    Jom lah pi sana, alah gerenti lulus nya peksa tu. 4.00 ko nanti.

    To Ikhwan,

    Bikin attire yang ngiler2 sket..aku dah bikin ko nya SA.Jgn risau pasti boleh guna..TQ

    Akhirnya, syukur kita masih dapat berpuasa dengan jayanya di samping berkayuh di malam hari untuk pekena teh secawan di gerai mamak..hahaha..makan more..Selamat Hari Raya dan mohon Maaf Zahir Batin.
    tq

    Reply

  9. Posted by Mat Tahir on September 26, 2008 at 9:57 am

    Daulat Tuanku

    Naik Basikal ke Tanjung Katong
    Pandu hemat ingat Kampong

    Selamat Hari Raya & Maaf Zahir Batin pada semua peminat NBT, terutama penulis blog Legend Sanim, Chegu, Ikhwan dll.

    Mat Tahir
    Tg.Katong

    Reply

  10. To : Chegu Hopper ,
    Jangan lupa pak Cik , mampir juga ketempat saya kalo sudah di Yogyakarta bulan Nopember nanti , bisa lihat koleksi lampu karbit dan sepeda BSA AIRBORNE saya yang 2 buah , semua barang ada ditoko saya , Marcopolo .
    Saya tunggu kabarnya pak Chegu Hopper. Saya dengar Pak Sulaiman Razali pun mau datang pula .
    Salam
    YUDI
    Marcopolo

    Reply

  11. To Pak Yudi,

    Saya pernah diceritakan kehebatan toko sepeda kepunyaan bapak oleh adik saya yang sering ke Yogja. Memang banyak aksesori dan sepeda ya..Cuma saya aja yang tidak pernah ke sana..
    Insya ALLAH, jika diizinkan kita gerekers/onthelis bisa buat kongres/karnival yang lebih bermakna dan melibatkan negara-negara ASEAN, pasti pelbagai ilmu pengetahuan dan pengalaman dapat dikongsi bersama. Sebagai contoh, telah terbukti, dengan wujudnya Karnival Vespa Kuala Kangsar yang diadakan pada setiap tahun bagi menghimpunkan semua scooterist di Malaysia dan negara2 jiran untuk gather bersama. Memang meriah dan mendapat sambutan yang menggalakkan.Pelbagai jenis scooter/vespa/Lambretta dapat dipertontonkan untuk generasi kini.Tahniah kepada penganjur nya.

    Akhirnya, Salam AidilFitri & Mohon Maaf Zahir Batin daripada saya Chegu Hairi & Family.

    Terima kasih..

    Reply

  12. Assalamualaikum w.b.t.
    “Selamat hari raya Aidil Fitri Maaf Zahir Batin”
    ~ Buat Chegu Hairi… moga terus memeriahkah NBT
    ~ Geng-geng Banggol Pasir & Taiping
    ~ dan rakan-rakan pencinta basikal klasik.

    Syok beraya naik gerek tua…

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: