BSA Rojak Singapore

Assalamualaikum dan Salam sejahtera

Pada kali ini saya paparkan sebuah basikal yang bercampur aduk aksesori yang di gunakan untuk membangunkan basikal ini. Mungkin sebuah basikal yang tidak begitu menarik. Tetapi inilah hasilnya. Boleh dikatakan bahagian basikal ini hanya 50 peratus menggunakan aksesori buatan England. Sesuai dengan namanya BSA rojak singapore.

IMGP0491

BSA dari tepi

IMGP0501

BSa dari hadapan

IMGP0499Merk dan Decal BSA

IMGP0504Tempat Duduk (Sadel)

IMGP0493Lampu Miller

IMGP0496Hub Brake depan dan belakang Sturmey Archer

Begitulah seadanya basikal BSA rojak singapore.

“Lestarikan Nostalgia Warisan Silam”

14 responses to this post.

  1. Posted by Anne Acasia on June 8, 2009 at 1:58 am

    Tahniah Sanim!

    Reply

  2. Tahniah bro Sanim, rojak pun rojaklah…janji ada koleksi body lengkung. Paling penting kita dapat berkongsi pengalaman dan pengetahuan. Talk less do more and walk the talk. Sejajar dengan tagline kau “Lestarikan Nostalgia Basikal Tua”. Cayalah…bro.

    Reply

  3. Posted by laexs on June 13, 2009 at 4:37 am

    Tahniah bro…akhirnya bisa berdiri juga itu sepeda….cantek bro

    Reply

  4. salam sanim
    Kalau rojak singapore sedap di makan,sedap lagi mata memandang BSA lengkung tu,ape-ape pun tahniah la sanim,mempunyai loleksi yang hebat-hebat.
    Bila agaknya aku nak dapat macam tu,ade lebih hulur la dekat KBTBB.

    Reply

  5. Posted by ajid on June 15, 2009 at 8:16 am

    tahniah sanim, terkesima aku melihat koleksi mu, tahniah kerana dapat melestarikan Nostalgia silam,

    Reply

  6. Posted by Mat Tahir on June 16, 2009 at 3:02 pm

    “ini basikal aku yang hilang di tanjung katong tempoh hari…
    tak dapat la aku mengorat cik normah nonton filem di lido, jalan ampas”

    ( baca ikut slang & intonas melayu zaman 50-an)

    ps: just for fun sanim…

    Reply

  7. Posted by sanimNBT on June 17, 2009 at 12:51 pm

    Alah bro biasalah. Mana nak cari barang ori bro. Apa pun tujuan asal nak kongsi koleksi untuk tatapan semua dan berkongsi idea.

    Reply

  8. Posted by nizamkayuhje on June 18, 2009 at 12:45 am

    ada kalu nak pegi ENGLAND hahaha

    Reply

  9. ajibbbbbbbbbb ajibbbbbbbbbbb

    BSA cuyyyyyyyyyyyyyyyy

    Reply

  10. It is not BSA , doing imitates BSA.

    Reply

  11. Salam bro Sanim,
    Lama senyap busy ker? Dah lama takde update blog nie…ada apa-apa ker? Hope xde problem…dan aku memang peminat blog nie 🙂 dari dulu lagi. Kalau free contact aku bro – Mykyocera

    Reply

  12. Posted by sanimNBT on July 31, 2009 at 11:22 am

    Salam,
    Takder apa yang nak ditulis. Bahan pun tiada. Maklumlah jauh dinegeri orang. Mungkin aku slow sikit pada masa akan datang dengan hobi ni. Aku harap dunia basikal tua selepas ini akan terus berkembang dengan tertubuhnya lebih banyak kelab dan blog-blog yang ingin berkongsi maklumat dan pendapat. Aku pun akan meneruskan perkongsian ilmu dan bahan-bahan sekiranya ada dan diperlukan.

    “Lestarikan Nostalgia Warisan Silam”

    Reply

  13. tahniah bro, masih ade lagi koleksi di sana.
    sini ade tapi payah nakdapat. Anyway tahniah and
    do your best.

    Reply

  14. Posted by taufik on October 18, 2009 at 5:21 am

    kalu ader org offer bsa rm 3500? berbaloi ker tak

    Reply

Leave a comment