Pam Basikal Koleksi Baharu Ku

Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Blog ni terasa sunyi seketika kerana aku rasa terlalu malas untuk menulis atau mengarang cerita memandangkan dunia basikal tua ini terasa sunyi seketika tanpa ada agenda atau acara yang membolehkan peminat basikal tua ini bersatu untuk bertukar pendapat atau bersuka ria dengan basikal yang tersayang. Rata-rata menyepikan diri dengan sibuk dengan urusan kerja dan tak kurang juga sibuk dengan mencari serta mengumpul koleksi terbaru masing-masing. Peluang masa cuti sekolah tempoh hari aku tidak sia-sia masa yang ada untuk mencari dan menambah koleksi yang sememangnya tidak begitu banyak memandangkan aku masih baru dalam dunia basikal tua ini. Sasaran aku adalah untuk mengumpul koleksi pam yang aku lihat sebagai aksesori yang menarik jika di padankan dengan basikal yang sesuai. Tapi ada juga orang kata “peduli apa sesuai tak sesuai” yang penting cantik pada pandangan mata sendiri dan kegunaannya tetap sama untuk pam basikal. Jadi misi aku untuk menambah koleksi pam aku hanya mencapai sasaran yang pada aku tidak seberapa jika di bandingkan dengan orang-orang yang dah lama berkecimpung dalam hobi ini. Tapi cukup memberi kepuasan pada aku kerana beberapa “lubuk sisa” yang telah lama ditinggalkan oleh orang-orang terdahulu masih bisa menghasilkan sesuatu yang aku sendiri tidak percaya. Kalau dah lama rezeki tak kemana. Betul tak?  Jadi kalau cerita banyak pun tak guna layan ajerlah gambar beberapa tambahan dalam koleksi pam aku.

Pam-pam yang dilonggokan dalam bekas rahsia.

Jenama yang biasa didengar

blumeals, apex inflator, celuloid coventry

Buatan England yang masih berkilau walaupun semasa

dapat seperti hampir dikecewakan

Pam Tembaga/Kuningan yang dipadankan dengan

klip pum Terry’s kelihatan sesuai sangat kan?

Tambah asyik bila misi berjaya di capai di serikan lagi

dengan hasil yang tak disangka iaitu baju original polis tahun 60 an.

Inilah sedikit sebanyak hasil yang aku telah capai sepanjang misi aku untuk menambah koleksi yang sedia ada. Bukan untuk menunjuk tetapi sekadar berkongsi untuk dijadikan panduan atau sasaran kepada mereka yang masih baru seperti aku.

P/S : Buat sahabat aku yang yang budiman, jangan ingat awak seorang ajer ada baju polis. Saya pun ada. Nanti aku tunjukkan set lengkapnya yer. hehehehe.

“Semangat Lestarikan Nostlagia Warisan silam”

One response to this post.

  1. Tahniah sahabatku yang Budiman. Memang kalau dah rezeki kita tak kan kemana. Itulah hasilnya kalau sentiasa berusaha. Sekalung tahniah yang tak terhingga kerana memiliki set lengkap uniform polis era 60an.

    Reply

Leave a Reply

